Language: Asset 14 FA

چمبر بدون ارتعاش (یونیت مجزا)

نمایی از دستگاه عملکرد دستگاه چمبر بدون ارتعاش

چمبرها معمولاً به اتاقک‌های مربوط به تست دما گفته می‌شود. این دسته از اتاقک‌ها یا محفظه‌ها انواع مختلفی دارند. هرکدام نیز باتوجه‌به کارایی نام مخصوص به خود را در بازار ارائه می‌دهند. چمبر بدون ارتعاش (یونیت مجزا) نوعی از چمبرهای موجود در بازار است که وظایف و عملکرد خاصی را بر عهده دارد. آریا سرمایش یکی از بهترین‌ها در حوزه تولید و عرضه انواع چمبرها است. در این مطلب با آریا سرمایش همراه باشید تا به بررسی این محصول بپردازیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چمبر تست دما سایز متوسط و مشاوره رایگان کلیک کنید.

معرفی کلی دستگاه چمبر

تفاوت‌های بسیاری در زمینه آب‌وهوای مناطق مختلف وجود دارد. محصولات شما باید در طول تولید، حمل‌ونقل، ذخیره‌سازی و استفاده در برابر دماهای مختلف مقاومت لازم را از خود نشان دهند. در این جا دستگاه چمبر است که وارد عمل می‌شود. دستگاه چمبر به شما کمک می‌کند تا تأثیر دما را بر خواص، عملکرد و طول عمر محصولات خودآزمایش کنید. این دستگاه انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی یکی از پرکاربردترین آن‌ها یعنی چمبر بدون ارتعاش می‌پردازیم.

بررسی دستگاه چمبر بدون ارتعاش

چمبر بدون ارتعاش یکی از انواع تخصصی تجهیزات تست دما است که برای آزمایش‌های محیطی، آزمایش نیمه‌هادی، تست پایداری شیمیایی و غیره استفاده می‌شود. اندازه یک چمبر بدون ارتعاش می‌تواند از یک واحد کوچک رومیزی تا یک واحد صنعتی بسیار بزرگ متغیر باشد اما همیشه باید دمای یکنواخت و دقیق را در کل اتاق حفظ کند. این دسته از تجهیزات تست دما معمولاً بسته به نوع کمپرسور دارای محدوده دمایی از حداقل 40- تا 80- تا حداکثر حدود 300 تا 350 درجه سانتیگراد هستند.

بسیاری از پروتکل‌های تست نیاز به آزمایش در دماهای مختلف دارند و چمبرهای بدون ارتعاش یونیت مجزا با نرخ تغییر سریع اندازه‌گیری دقیق‌تری را امکان‌پذیر می‌سازند. محفظه‌های دما همچنین ممکن است استانداردهای GMP/GLP را داشته باشند و با نرم‌افزار مطابق با دستورالعمل FDA 21 CFR بخش 11 ارتباط برقرار کنند.

نمایی از دستگاه عملکرد دستگاه چمبر بدون ارتعاش

عملکرد دستگاه چمبر بدون ارتعاش یونیت مجزا

به‌صورت کلی چمبر بدون ارتعاش اثرات طولانی‌مدتی که طیف‌های مختلف برای پارامترهای کیفیت یک محصول می‌گذارند را مورد بررسی و آزمایش قرار می‌دهد. این دسته از دستگاه‌های تست دما به تعیین رفتار موادی که در شرایط سختی مانند تغییر دما و یا تغییر رطوبت قرار گرفته‌اند کمک می‌کند.

چمبر بدون ارتعاش که دارای یک یونیت به‌صورت مجزا است، آزمایش‌های حرارتی را با استفاده از همرفت هوای اجباری انجام می‌دهد. نیاز اصلی یک دستگاه تست دمای بدون ارتعاش، جریان هوا است که به همراه فن و موتور برای چرخش هوا در محفظه آزمایش تغذیه می‌شود.

در عملکرد این دستگاه، سه روش تست حرارتی وجود دارد که به ترتیب:

Cycling
burn-in
shock

نام دارند. این سه روش آزمایش دوام هر جزء از یک مواد را در برابر دمای شدید مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

عملکرد دستگاه چمبر فاقد ارتعاش به روش تست cycling

تست cycling یا چرخه حرارتی یک آزمایش کنترل شده است که توسط دستگاه چمبر بدون ارتعاش انجام می‌گردد. در این تست محفظه به‌گونه‌ای دیده می‌شود که فعالیت آن بین حداکثر دما مورد تغییر قرار می‌گیرد. سرعت تغییرات در این دستگاه به‌گونه‌ای تنظیم می‌شود که بتواند میزان تنش حرارتی را محدود کند و این تضمین را به آزمایش‌کننده بدهد که قطعه می‌تواند به دمای موردنیاز دست پیدا کند.

در عملکرد این تست دقت بسیاری وجود دارد. اگر به‌یک‌باره دما فراتر از آن‌ چه که یک محصول می‌تواند تحمل کند برسد، محصول از هم فرومی‌پاشد. این تست باتوجه‌به این که محصول تا چه اندازه می‌تواند دما را تحمل کند، دقت و کارایی دارد و به‌هیچ‌عنوان دما را بیش از این اندازه نمی‌کند.

موارد استفاده از دستگاه چمبر فاقد ارتعاش

این دستگاه در صنعت و مواردی پیرامون آن کارایی بسیاری دارد. در این قسمت تعدادی از موارد استفاده از دستگاه چمبر بدون ارتعاش را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

آزمایش‌های مربوط به لاستیک

تولیدکنندگان لاستیک موظف هستند که پس از تولید محصول خود آن را در آب‌وهوای سردوگرم مورد آزمایش قرار دهند. در این دستگاه لاستیک توسط نیتروژن مایع منجمد می‌شود و سپس مقدار انقباض آن با دستگاه چمبر بدون ارتعاش اندازه‌گیری می‌شود.

برای این که تولیدکنندگان بدانند که برای شرایط جوی مستعد چه لاستیکی که را تولید و طراحی کنند، نیاز است که انواع لاستیک با انواع مواد اولیه مختلف را به همراه این دستگاه مورد بررسی قرار دهند. بسیاری از افراد این نظر را دارند که لاستیک‌ها به‌صورت کلی محصولات سخت و محکمی هستند اما باید بدانید که همین محصولات اگر به‌درستی مورد آزمایش قرار نگیرند در آب‌وهوای جوی نامناسب تخریب می‌شوند.

بررسی چمبر بدون ارتعاش

نگهداری محصولات دارویی

مهم‌ترین موضوعی که در داروخانه‌ها باید رعایت شود این است که داروها در دمای متناسب در این فضا قرار بگیرند. اگر یک دارو در دمای موردنظر قرار نگیرد، اثر آن کاهش می‌یابد و یا حتی ممکن است تجزیه اتفاق بیفتد. این امر به‌صورت کلی بر روی تخریب دارو تأثیر می‌گذارد و عملکرد آن را از بین می‌برد.

اما چگونه این محدوده دما محاسبه می‌گردد؟ پاسخ دستگاه چمبر بدون ارتعاش است. داروها طی آزمایش‌های مختلف قرار می‌گیرد تا داده‌های مربوط به دما برای آن عرضه شود. جالب است بدانید که برخی داروها به هنگام حمل‌ونقل و یا نگهداری باید در یک دمای ثابت قرار بگیرند که این دستگاه این دمای ثابت را به شما معرفی می‌کند.

تست خودروها

با پیشرفت تکنولوژی ما همواره شاهد بالارفتن ایمنی خودروها و ساخت انواع قطعات مختلفی هستیم که بر روی این موضوع و همچنین مصرف سوخت بهینه تأثیرگذار هستند. الکترونیک خودرو شامل نیمه‌هادی‌ها، حسگرها و زیرسیستم‌های مختلف است. خودروهای مدرن دارای پنجاه سنسور، سوئیچ و سایر اشکال کنترل الکترونیکی هستند.

برای این که تولیدکنندگان از عملکرد این دسته از قطعات اطمینان کامل را به دست آورند، از چمبر بدون ارتعاش برای تست آن‌ها استفاده می‌کنند. قطعات الکترونیکی در دستگاه چمبر بدون ارتعاش، در محفظه‌های دمایی با تغییرات دمایی بین منفی 80 درجه سانتیگراد تا 225 درجه سانتیگراد یا بالاتر آزمایش می‌شوند.

نتیجه‌گیری

استفاده از دستگاه چمبر بدون ارتعاش می‌تواند تحول عظیمی در صنعت تولیدی شما به وجود آورد. چه‌بسا که این دستگاه یکی از مهم‌ترین‌ها برای عرضه یک محصول و یا نگهداری از آن به‌صورت صددرصد استاندارد است. می‌توانید به‌راحتی از مشاوران مطرح آریا سرمایش در مورد این دستگاه اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

Rate this post