Language: Asset 14 FA

تأثیر چمبر ها در فرایند تست دما در چیست؟ + بررسی انواع کاربرد های آن

چمبر ها در فرایند تست دما چگونه عمل می کنند

آیا می‌دانید چمبر چیست و از تأثیر چمبر ها در فرایند تست دما آگاه هستید؟ ما اطلاعات جامع و مفیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهیم. چمبرها، محیط بسته‌ای هستند که می‎‌توان به‌واسطه آن شرایط دما یا رطوبت را تحت کنترل خود در آورد. چمبرها تجهیزات تخصصی هستند که آزمایش‌های محیطی، نیمه هادی، پایداری شیمیایی و مواردی این‌چنینی در آن‌ها انجام می‌شود.

برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر درمورد چمبر تست دما سایز بزرگ کلیک کنید.

بسته به نوع آزمایشی که دارید این چمبرها از نظر اندازه با یکدیگر متفاوت هستند. یک چمبر رومیزی یا یک واحد صنعتی بسیار بزرگ، انواعی از چمبرها هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مهم‌ترین ویژگی چمبرها این است که باید دمای یکنواخت و دقیق را در یک اتاق حفظ کنند. حداقل دمای این کمپرسورها بین ۴۰ تا ۸۰ و حداکثر آن‌ها بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ درجه سانتیگراد است. با ما باشید تا اطلاعات خود را در زمینه این کمپرسورها افزایش دهید.

از چمبرها چه می‌دانید؟

چمبرها، کمپرسورها یا محفظه‌های آب‌وهوایی، در واقع اتاق‌های آزمایش محسوب می‌شوند. محصولاتی که ما به‌صورت روزمره از آن‎‌ها استفاده می‌کنیم، در این محفظه مورد آزمایش قرار می‌گیرند. در این محفظه شرایط دمایی و رطوبتی در حد لزوم شدید می‌شوند تا عملکرد محصول در این آب‌وهوا نیز مورد بررسی قرار بگیرد.
تصور کنید محصولی که از آن صحبت می‌کنیم، یک اتومبیل باشد. سازنده می‌داند که این محصول در دمای معمولی به‌خوبی کار می‌کند اما آیا در دمای بسیار سرد نیز همین عملکرد را دارد؟ رطوبت باعث چه تأثیراتی در عملکرد خودرو می‌شود؟ اینجا است که چمبرها به کار می‌آیند.

بررسی چمبر ها در فرایند تست دما

کدام تولیدکننده‌ها از چمبر استفاده می‌کنند؟

در چمبرها هر نوع محصولی را می‌توانید آزمایش کنید. هر محصولی که قرار است به بازار عرضه شود، بهتر است ابتدا تحت تأثیر چمبر ها در فرایند تست دما قرار گیرد تا مشخص شود که آیا این محصول در محیط اقلیمی موردنظر کارایی دارد یا خیر. اما بیشتر محصولات یا حیطه‌های زیر از چمبرها استفاده می‌کنند.

هوافضا، دفاع، مخابرات

در این حیطه‌ها و رشته‌ها بخش‌ها و محصولاتی وجود دارند که باید در شرایط افراطی آزمایش شوند تا ثابت شوند می‌توانند دمای بسیار بالا یا بسیار پایین‌تر از صفر را تحمل کنند. ضربه‌ها و ارتعاشات نیز نمی‌توانند عملکرد محصول را تحت تأثیر قرار دهند؛ به همین دلیل این محصولات به کمک چمبر ها در فرایند تست دما قرار می‌گیرند.

غذا و نوشیدنی

تولیدکنندگان برای اینکه تعیین کنند محصولات تولیدی تا چه زمانی ماندگاری دارند و بتوانند تاریخ انقضا را مشخص کنند، می‌توانند از چمبرها بهره ببرند. با کمک چمبرها می‌توان میزان مقاومت محصول خوردنی را در دمای مختلف سنجید و اطلاعات روی بسته‌بندی را با کمک همین دستگاه تعیین کرد.

شیمیایی، آرایشی و دارویی

به همان میزان که محصولات غذایی و تعیین دمای سازگار با آن با سلامت انسان ارتباط دارد، مواد آرایشی بهداشتی نیز مستقیماً با سلامت انسان در ارتباط هستند؛ به همین دلیل این محصولات نیز تحت تأثیر چمبر ها در فرایند تست دما قرار می‌گیرند تا بتوان میزان مقاومت و ماندگاری آن‌ها را سنجید.

مصالح ساختمانی

ساختمان‌ها، در طی زمان در معرض فشارها و تغییرات آب‌وهوایی بسیار زیاد قرار می‌گیرند و عواملی مثل باران، باد، هوازدگی و دماهای مختلف بر روی آن‌ها تأثیر مستقیم دارند؛ به همین دلیل مصالح ساختمانی و مواد اولیه باید حتماً تحت تأثیر این دستگاه قرار بگیرند تا تولیدکنندگان متوجه شوند که در چه شرایطی این مصالح آسیب می‎‌بینند و میزان مقاومت آن‌ها چقدر است.

آیا چمبر ها در فرایند تست دما نیز مؤثر هستند؟

این محفظه‌ها برای این تولید شده‌اند تا تولیدکنندگان بتوانند محصولات موردنظر خود را در انواع آب‌وهوا مورد آزمایش قرار دهند. چمبر ها در فرایند تست دما به این‌گونه عمل می‌کنند که دمای درون خود را به‌اندازه دما در قاره‌های مختلف تغییر می‌دهند. زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم یا رطوبت مدیترانه‌ای شبیه‌سازی دما و هوای قاره‌های مختلف است و محصول در این دما به بوته آزمایش می‌نشیند.
اما تأثیر اصلی چمبرها زمانی مشخص می‌شود که تولیدکننده نتواند اتاق را به‌درستی کالیبره کند. کالیبره نشدن چمبر منجر به نتایجی می‌شود که درست نیستند. در واقع وقتی دمای چمبر به‌درستی تنظیم نشده باشد، نمی‌توانید متوجه شوید که عملکرد محصول در دمای موردنظر شما چگونه خواهد بود. چمبرها وقتی به‌درستی کالیبره شده باشند، می‌توانند نتایج قابل‌اعتماد تولید کنند و عملکرد محصول در هر شرایطی در چرخه زندگی واقعی شبیه‌سازی می‌شود.

چمبر ها در فرایند تست دما چیست

به چمبرها اعتماد کنید!

برای این‌که مطمئن شوید تأثیر چمبر ها در فرایند تست دما، تأثیر سویی نیست لازم است تا چمبر را کالیبره کنید. این عمل برای این اهمیت دارد که بتوانید ثبات دستگاه را در طی آزمایشی که انجام می‌دهید حفظ کنید. عملکرد نادرست چمبر می‌تواند در نهایت بر ثبات تولید و کیفیت محصول تأثیر بگذارد. برای اینکه بتوانید به چمبرها اعتماد کنید باید از طریق تجهیزاتی آن‌ها را تنظیم کنید تا از ایمنی محصول مطمئن شوید.
هر چه سن چمبرها افزایش بیابد، نتایج حاصله می‌توانند دستخوش کاهش دقت این دستگاه‌ها شوند. درست است که با افزایش سن، این تغییر در دقت چمبر می‌تواند کاهش داشته باشد، اما شرایط قرارگرفتن دستگاه نیز می‌تواند مؤثر باشد. ضربه، لرزش محیط‌های عملیاتی نیز می‌توانند تأثیر چمبر ها در فرایند تست دما را تحت تأثیر قرار دهند.

کلام پایانی

هرکدام از محصولاتی که تولید شده و به‌نوعی با سلامت انسان در ارتباط مستقیم قرار می‌گیرند، باید تحت تأثیر چمبر ها در فرایند تست دما قرار بگیرند تا مشخص شود که در چه دما و رطوبت یا به‌طورکلی در چه آب‌وهوایی مقاومت لازم را دارند. باید دریابیم که در چه دمایی مقاومت آن‌ها شکسته خواهد شد و عملکرد اولیه خود را از دست خواهند داد.
چمبرها می‌توانند دمای محیط درونی خود را بسیار بالاتر یا پایین‌تر از صفر درجه سانتیگراد قرار دهند. با این کار شبیه‌ساز محیطی که محصول قرار است در آن عمل کند ساخته می‌شود و محصول در بوته آزمایش قرار می‌گیرد. درصورتی‌که این دستگاه به‌درستی کالیبره نشده باشد، نتایج غلط هستند و تأثیر منفی بر روی سلامت نهایی انسان خواهند گذاشت.

Rate this post