Language: Asset 14 FA

محفظه تست پایداری مواد دارویی چیست؟

چمبرهای تست پایداری دارو

کسانی که در صنعت داروسازی کار می کنند از اهمیت تست داروها و موادی که در انبارهای داروخانه ها و مراکز پخش ذخیره می شوند آگاه هستند و به همین جهت از اهمیت محفظه تست پایداری نیز مطلع هستند.

بنابراین حفظ کیفیت محصولات تضمین کننده این امر است که محصولات دارای استاندارد مورد نیاز برای استفاده بیماران و مصرف کنندگان است.

آزمایشات و تست های دمایی متداول در چمبر تست دما سایز بزرگ به شرکت های داروسازی این امکان را می دهد تا با پایش و بررسی محصولات خود از دارا بودن استانداردها مورد نیاز برای استفاده عمومی مصرف کنندگان از آنها اطمینان یابند.

یک چمبر تست پایداری با کنترل دما محیط پایداری را برای تست های R&D، آزمایشات بالینی، پایداری محصولات در شرایط مختلف فراهم می کند.

این محفظه های تست با در اختیار قرار دادن رابط کاربری HMI امکان پایش لحظه ای و همچنین گزارش گیری از فرآیند تست را نیز در اختیار داروسازان قرار می دهند.

چمبرهای تست پایداری داروها تولید شده شرکت آریاسرمایش با توجه به نیازهای آزمایشگاهی شرکت های داروسازی طراحی و ساخته می شوند.

محفظه تست پایداری چیست

محفظه تست پایداری

محفظه یا چمبر آزمایش پایداری امکان انجام و نظارت بر آزمایش های شیمیایی ، بیولوژیکی و میکروبیولوژیکی را فراهم می کند.

در داخل محفظه می توان محصولات را آزمایش کرد تا ببینیم آیا عواملی مانند رطوبت ، نور و دما در هنگام ذخیره سازی بر روی محصولات تأثیر دارند.

با آزمایش عواملی که منجر به تغییر در کیفیت دارو می شود ، شرکت ها می توانند مدت زمان ذخیره سازی یک محصول تحت شرایط خاص و همچنین عمر قفسه ای دارو را تعیین کنند.

همچنین با نظارت دقیق در اتاقک های تست ، صنایع داروسازی قادر هستند نحوه تغییر کیفیت محصول بر اثر تغییرات محیطی را ارزیابی کنند.

موارد استفاده از تست پایداری:

محفظه های تست دمایی

محفظه های تست دمایی که با نام های دیگر نظیر چمبر حرارتی یا چمبر تست محیطی نیز شناخته می شوند برای انجام آزمایشات مختلفی در صنایع پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند.

این نوع محفظه ها امکان ذخیره سازی محصولات در یک محیط پایدار را فراهم می کنند.

این چمبرهای نیز با فراهم کردن امکان پایش لحظه ای و همچنین گزارش گیری از فرآیند تست به شرکت های داروسازی ابزاری را می دهند که با استفاده از آن بتوانند به ارزیابی تاثیرات تغییر یک فاکتور بر روی محصولات بپردازند.

به عنوان مثال چمبرهای تست دمایی ما می توانند با شبیه سازی دمای بسیار بالا یا بسیار پایین آسیب های وارده به محصولات را در هنگام ذخیره سازی نمایان کنند.

کاربرد محفظه تست پایداری

از اتاق ها برای بررسی تأثیر شرایطی مانند موارد زیر استفاده می شود:

  • آب و هوا (باران)
  • دمای شدید
  • رطوبت نسبی
  • تاثیرات نور خورشید

در هنگام تست محصولات برای ارزیابی تاب آوری آنها در در مقابل رطوبت نسبی می توان هر دو فاکتور رطوبت نسبی و دما را تغییر داد، رطوبت نسبی در بازه ۲ تا ۹۸ درصد و دما را نیز ار منفی ۶۰ درجه سانتی گراد تا ۱۸۰ درجه سانتی گراد تغییر داد.

این چمبر های با تامین دمای بسیار پایین تا منفی ۶۰ درجه سانتی گراد این امکان را فراهم می کنند تا شرکت های داروسازی داروها ، نمونه های خون، واکسن ها را در شرایط دمایی منفی نیز مورد آزمایش قرار دهند.

آزمایش در دمای کنترل شده مانند دمای محفظه ها به این معنی است که شرکت های دارویی می توانند کیفیت محصولات را در سطح بالایی بررسی و تضمین کنند.

علاوه بر حفظ استاندارد محصول ، چمبر های دما به صنایع اجازه می دهند تا دمای مطلوب مورد نیاز برای ذخیره سازی محصول را تعیین کنند.

شرکت دانش بنیان آریاسرمایش با توجه به نیاز شرکت های داروسازی قابلیت طراحی و ساخت گونه های مختلفی از چمبرهای تست محیطی و همچنین چمبر تست پایداری را دارا است.

برای اطلاعات فنی بیشتر در خصوص محفظه تست پایداری لطفا از طریق اطلاعات تماس، با متخصصان شرکت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post